Autosport.nl forum
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
December 14, 2017, 11:02:37

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: V10 serie  (gelezen 24929 keer)
a1gpfan
Test driver
*

« Gepost op: Januari 26, 2012, 01:14:18 »

A10 Worldseries zou nooit een kans gehad hebben, de gene die hier achter zat was 1 van de boosdoenders voor het ten onder gaan van de A1GP.

Maar er is nu een Nederlandse partij wat de A1GP weer wil terug brengen naar de circuits.
Ik heb dit stukje overgenomen van een andere website:

Een groep van overwegend Nederlandse investeerders is bezig een doorstart van de A1 Grand Prix te bewerkstelligen onder de noemer A1 World Cup. Op de website www.a1worldcup.com telt een klok af, met nog 28 weken totdat iets gebeurt. Verder zijn de plannen nog vrij schimmig.

Achter het initiatief zit het Nederlandse bedrijf Primrose. Een woordvoerder van de firma legt tegenover F1Today.nl uit: “Helaas kan ik op dit moment nog weinig mededelen. In de loop van de komende maanden zal A1 World Cup zelf de pers ter hand nemen en deze inlichten met de informatie die zij denkt ter beschikking te kunnen stellen, op het moment dat dit opportuun is.”

“De rol van Primrose kan ik u wel toelichten. Wij investeren met een groep, voornamelijk Nederlandse, investeerders in de herstart van de A1 Grand Prix. Deze groep ziet graag een Nederlands initiatief om opnieuw de A1 Grand Prix-races in uiterlijk 2013 te doen herleven. Denk dan aan dezelfde wijze als dit voordien gebeurde, maar dan op 'Nederlandse wijze' gerund; met winst.”
Frank490
Gold medal driver

« Antwoord #1 Gepost op: Januari 26, 2012, 10:36:07 »

28 weken? Loopt dan de Maya kalender niet af? Grijns

Als je blijft doen wat je altijd al deed, blijf je krijgen wat je altijd al kreeg.
Azijnpisser
Bronze medal driver

« Antwoord #2 Gepost op: Januari 27, 2012, 12:38:05 »

Voor zover ik weet zijn er maar drie formule klassen winstgevend, namelijk F1, GP2 en GP3. Al de rest leeft bij de gratie van fabrikanten, dikke sponsors of rijkaards die hun speeltje in leven willen houden.

Op nederlandse wijze met winst? Het lijkt wel VOC-taal! Ik kan me geen nederlandse organisator herinneren die dikke winsten heeft verdiend met formule racen.

Wie is primrose? Google geeft rare resultaten  Knipoog

Richard
Silver medal driver

« Antwoord #3 Gepost op: Januari 27, 2012, 08:07:18 »

Ach ja, weer een organisator die met een boel claims komt die hij niet kan garanderen.
Zoals gezegd, F1, GP2 en GP3 zijn de enige echt succesvolle formule klassen, de reden is natuurlijk omdat de weg naar F1 dan wat simpeler is dan met F3 of de World Series.
Michael Drost
Gold medal driver

« Antwoord #4 Gepost op: Januari 27, 2012, 06:24:23 »

Autosport en winst is éénrichtingsverkeer. Van winst naar autosport. Die knakkers van hierboven die zie je komen en gaan. Ze komen met bakken geld en vertrekken een paar maanden (indien hardleers, een paar jaar) later, minus geld maar plus illusies.

De enige die er ooit goed uitgekomen zijn, zijn de oude stijl garagistes (zoals Frank Williams, Patrick Head, Bernie Ecclestone, Ron Dennis en Eddie Jordan). Jongens die loeihard kunnen onderhandelen en meer overeenkomsten hebben met 2e hands autohandelaren dan beurstypes.

Dit riekt naar een Harry Mens zondagmiddag item. Hedge-funds en boluscultuur .. eh, bonuscultuur. Dezelfde jongens die Bernie Ecclestone aan miljarden hielpen en met lege handen achterbleven. Wedden dat dat Primrose een investeringsvehikel is? Die "arme" mensen gaan hun vingers branden aan dingen die sneller alles opvreten dan een F5 tornado. Smak geld erin en de beoogd CEO pompt het weer door naar een Operational BV op Guernsey. Dat gaat een tijdje goed en dan worden de rekeningen steeds minder frequent betaald en dan helemaal niet meer (in ER en aanverwante ziekenhuisseries hoor je dan ..... beep ..... beep ...... bééééééééééééé).

Eerlijk is eerlijk: ik ben thuis aan het opruimen en kwam de hele toestand van Jordan Grand Prix meets Jos Verstappen meets Harry Muermans meets Michel Perridon weer tegen. De laatste twee eigenlijk iconen van "laat dit maar aan mij over".

Oh ja ... Bruce Willis? Die film: "Die Hard" met die knakker met die baard (Harry Ellis): "Hey babe, I negotiate million dollar deals for breakfast. I think I can handle this Eurotrash."

M. (die een k*tmaand heeft, na, nota bene, een k*tjaar, maar zich hier tenminste gelukkig kan omwentelen in de vriendschappelijke sfeer van dit forum, in het gezelschap van mensen die ik, op coach Ep na, nog nooit ontmoet heb)(ach, kan altijd erger: ik had ook voetbalfan kunnen zijn ;-)

Michael Drost
Gold medal driver

« Antwoord #5 Gepost op: Januari 27, 2012, 06:28:01 »

Dat gezegd hebbende: als er nog baantjes over zijn, houd ik me aanbevolen.

;-)

Azijnpisser
Bronze medal driver

« Antwoord #6 Gepost op: Januari 27, 2012, 08:24:07 »

Er is zo'n gezegde: to earn a million with racing, you start with two (of iets in die trant, geen idee waar ik hem ooit heb gelezen ).
Coach Ep
Gold medal driver

« Antwoord #7 Gepost op: Januari 27, 2012, 08:46:22 »

Er is zo'n gezegde: to earn a million with racing, you start with two (of iets in die trant, geen idee waar ik hem ooit heb gelezen ).

"To make a small fortune in racing, one has to start with a big fortune!"

"Endurance is more important than truth"
Richard Renes
Silver medal driver

« Antwoord #8 Gepost op: Januari 28, 2012, 10:10:58 »

Ik durf mijn handen ook aan GP2 en GP3 nog niet te branden. Ze worden wellicht iets minder tegengewerkt door de FIA ja, maar als coureurs 2 tot 5 mil mee moeten nemen voor een zitje in een serie die in een hoop landen niet of nauwelijks op TV te zien is en zeker niet live?...

Ik weet wel wie er achter Primrose investments zit, en persoonlijk heb ik nou niet het idee deze persoon dit klaar gaat spelen. Hij gebruikt trouwens op zijn site logos en fotos waar hij zeker de rechten niet voor heeft maar dat terzijde Knipoog

Dan de vraag: zou het kunnen? Kan er, en mag er, een parallel kampioenschap bestaan in een formule wagen die de wereld over gaat en die kan wedijveren met de Formule 1? Ja dat kan.. als de FIA het toestaat tenminste.

Racing-Fan
Silver medal driver

« Antwoord #9 Gepost op: Januari 28, 2012, 03:01:59 »

Die investeerders overschatten volgens mij enorm de internationale populairiteit van A1GP. Het moet gezegd worden dat het in Nederland dankzij de (semi) live TV uitzendingen, het Verstappen effect, gebrek aan Nederlands internationaal succes behoorlijk populair was in de eerste paar seizoenen, echter buiten Nederland was het een weinig populair kampioenschap.
Richard Renes
Silver medal driver

« Antwoord #10 Gepost op: Januari 28, 2012, 05:18:25 »

Die investeerders overschatten volgens mij enorm de internationale populairiteit van A1GP. Het moet gezegd worden dat het in Nederland dankzij de (semi) live TV uitzendingen, het Verstappen effect, gebrek aan Nederlands internationaal succes behoorlijk populair was in de eerste paar seizoenen, echter buiten Nederland was het een weinig populair kampioenschap.

Dat ben ik niet helemaal met je eens. Ja, de bekendheid in Duitsland, Frankrijk of Groot-Brittanië kon zeker beter, maar in landen als Maleisië, Indonesië, China en Zuid-Africa was het wel degenlijk populair Knipoog

Ik kwam de volgende tweet trouwens tegen: What does it say about the #F1 feeder series - GP2, F3000, F2 - that Hamilton is the only champ to go on to win the world title since 1967?
Pagina's: [1]
  Print  

Ga naar: