Autosport.nl forum
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
Oktober 20, 2017, 06:13:10

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: WTCC 2012  (gelezen 17588 keer)
Racing-Fan
Silver medal driver

« Gepost op: Januari 13, 2012, 01:11:15 »

Coronel dus ook weer een jaar onderdak Lachebek Dit jaar met een teamgenoot in de naam van de jonge Italiaan Cerqui.

Ford/Arena Motorsport willen 3 Fords inzetten:
http://www.touringcartimes.com/article.php?id=7125

Chevrolet zal net als afgelopen jaren weer 3 Cruze's inzetten.
Dirk
Gold medal driver

The only barrier in life is the SAFER barrier.

« Antwoord #1 Gepost op: Januari 13, 2012, 04:48:25 »

leuk leuk leuk, nieuw merk erbij  Grijns het zou tijd worden dan wereldmerk Ford zich er mee ging bemoeien

ik verwacht dat Coronel nog wel een behoorlijke kluif aan Cerqui zal hebben Rollende ogen

Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #2 Gepost op: April 29, 2012, 11:54:25 »

Vanaf de start in 3 rondjes van P12 naar P4 opschuiven... puik werk van Coronel! Smerige acties van Tarquini weer... niet bepaald voor het eerst Ik weet het niet

### Nu ook op Facebook! Zie www.DirkvanZon.nl ###
Racing-Fan
Silver medal driver

« Antwoord #3 Gepost op: April 30, 2012, 07:43:29 »

Leuke races op een voor mij onbekend circuit maar dat erg mooi blijkt te zijn.
Richard
Silver medal driver

« Antwoord #4 Gepost op: Mei 03, 2012, 10:47:45 »

Vanaf de start in 3 rondjes van P12 naar P4 opschuiven... puik werk van Coronel! Smerige acties van Tarquini weer... niet bepaald voor het eerst Ik weet het niet
Tja, Tarquini krijgt geen straf voor zijn actie maar Coronel in race 1 wel omdat hij een tikje uitdeelde ergens rond de 10e plek...
Tarquini ramt iemand bijna van het circuit af om de eerste plaats te bemachtigen, dat is gewoon schofterig race gedrag van de laagste orde en moet juist hard aangepakt worden. Boos
Racing-Fan
Silver medal driver

« Antwoord #5 Gepost op: Mei 03, 2012, 11:11:12 »

Schijnbaar heeft Michelisz toegegeven dat hij te vroeg remde.
Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #6 Gepost op: Mei 03, 2012, 03:19:12 »

Tarquini ramt iemand bijna van het circuit af om de eerste plaats te bemachtigen, dat is gewoon schofterig race gedrag van de laagste orde en moet juist hard aangepakt worden. Boos
Kijk, een ongelukje zit (zéker in een deur-tegen-deur klasse als het WTCC) natuurlijk in een klein hoekje he. Bovendien zijn het sprintraces dus áls je een plekje wilt opschuiven heb je niet de tijd om af te wachten, maar forceer je soms wat. Voor je het weet valt de vlag immers al. Snap ik allemaal best. Maar zondag zag je gewoon al aankomen wat Tarquini bij Muller ging doen. En ja hoor, 'Spiderman' bevestigde gewoon wat je eigenlijk al wist. Groot applaus voor hoe Muller de Chevy onder controle hield én zijn positie behield. Maar ja, die rijdt ook niet voor het eerst he... Lachebek

Ik zou zelf (los van de prijs die de organisatie vraagt) graag het WTCC op CPZ of Assen terug zien hoor. Maar dan wel met een aangekleed programma, want daar is het duidelijk op CPZ mee de mist ingegaan.

Dick555
Rookie driver
**

« Antwoord #7 Gepost op: Mei 03, 2012, 05:15:20 »

Ik zou zelf (los van de prijs die de organisatie vraagt) graag het WTCC op CPZ of Assen terug zien hoor. Maar dan wel met een aangekleed programma, want daar is het duidelijk op CPZ mee de mist ingegaan.
Zeker waar, maar was Zandvoort toen niet een invalwedstrijd.
De meeste kalenders waren toen immers al ingevuld.

Maar gaaf was het wel......ook voor onze zoon, die in de pauze een Demo mocht geven met zijn kart. Lachebek

James Thompson

Wereldkampioen 2006 WTCC Andy Priaulx!
hansepans
Test driver
*

« Antwoord #8 Gepost op: Juni 05, 2012, 11:28:52 »

WTCC 2012:

ik weet de nummers 1,2 en 3 al nu ze nog maar net bezig zijn

1 - chevrolet
2 - chevrolet
3 - chevrolet

ben ik helderziend?

het is toch een aanfluiting eerste klas.....................

tom coronel weet al als hij pole position haalt dat hij vierde wordt,  oleeeeeee

chevrolet wint alles, en het domme van de chevroletcoureurs is: ze zijn nog blij ook?!!!!!! hahaha, of ze een prestatie neergezet  hebben, nou echt niet.

tja als chevrolet de hoofdsponsor is moeten ze maar winnen ook.

totale aanfluiting...............

zo ben ik ook weer kwijt
BigBird
Silver medal driver

« Antwoord #9 Gepost op: Juni 05, 2012, 01:40:13 »

@hansepans
Leuk, je eerste bericht is al meteen een klaagzang  Knipoog Knipoog Knipoog Knipoog

Maar ben je dan Salzburgring vergeten?
Door lekkebanden toch niet de overwinning en dus niet de maximale punten.

Ok, ik ben het wel met je eens dat het erg op een chevy feestje lijkt.
Maar dat was vorig jaar ook al.
Ze zullen ook zeker wel de contructeurs titel (weer) pakken, dat zal niemand verbazen.
Maar als de banden roet in het eten gaan gooien licht volgens mij het kampioensschap nog wel open.
Het zal inderdaad wel niet zo zijn, maar toch een kleine hoop.

Ik vind wel dat Tom toch redelijk zijn best doet om i.i.g best of the rest te worden.
Racing-Fan
Silver medal driver

« Antwoord #10 Gepost op: Juni 05, 2012, 06:19:25 »

Natuurlijk gaat een Chevy kampioen worden maar je kunt niet ontkennen dat de races leuk zijn.
Michael Drost
Gold medal driver

« Antwoord #11 Gepost op: Juni 06, 2012, 09:50:56 »

Natuurlijk gaat een Chevy kampioen worden maar je kunt niet ontkennen dat de races leuk zijn.

Wordt wel irritant als je ziet hoe makkelijk ze aan alles en iedereen voorbij rijden ...

Richard
Silver medal driver

« Antwoord #12 Gepost op: Juni 06, 2012, 10:41:30 »

Hetzelfde had je vroeger toch ook met Seat? Toen had je ook nog BMW natuurlijk maar Seat had wel 5 auto's in het fabrieksteam zitten, dan is het niet zo gek dat je kampioen word nee.
Ik snap trouwens niet waarom er in het WTCC nog een fabrieksteam zit.
Ik denk persoonlijk namelijk dat het concept "win on sunday, sell on monday" gewoon dood is.
Mensen kopen niet meer auto's gebaseerd op autosport prestaties, die tijd is al lang achter ons.
Racing-Fan
Silver medal driver

« Antwoord #13 Gepost op: Juni 06, 2012, 11:03:36 »

Wordt wel irritant als je ziet hoe makkelijk ze aan alles en iedereen voorbij rijden ...
Eens maar de strijd achter de Chevy's is beter dan ooit. En dat af en toe een niet-Chevy op pole staat of een race wint geeft toch aan dat er wel kansen zijn.

Chevrolet had natuurlijk ook liever een fabrieksteam als tegenstander gehad maar je kunt fabrikanten niet dwingen. Overigens gaat volgend jaar Honda met een fabrieksteam deelnemen en waarschijnlijk ook SEAT weer.

Ik vind dat WTCC en andere series zoals BTCC wel degelijk positief hebben bijgedragen aan het imago van SEAT en Chevrolet. Alfa had ooit ook een sportief imago maar dat is na het stoppen in het WTCC ook een stuk minder geworden.

Drrrrkkk
Moderator
Gold medal driver

« Antwoord #14 Gepost op: Juni 06, 2012, 11:32:21 »

chevrolet wint alles, en het domme van de chevroletcoureurs is: ze zijn nog blij ook?!!!!!! hahaha, of ze een prestatie neergezet  hebben, nou echt niet.

Dus wat stel je voor? Chevrolet straffen voor het feit dat ze er (al jaren) het meeste geld inpompen en hun zaakjes (mede door excellente tuning van RML) het beste voor elkaar hebben? Of moeten de andere teams/merken gewoon beter hun best doen om net zo goed te worden?

Pagina's: [1]
  Print  

Ga naar: