Autosport.nl forum
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
December 10, 2019, 12:08:00

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 [2]
  Print  
Auteur Topic: Gegevens Dutch Production Car Championship 1990  (gelezen 32957 keer)
emotorsport
Bronze medal driver

E-Motorsport.punt.nl - rc 1/8

« Antwoord #15 Gepost op: Januari 19, 2012, 09:20:39 »

Ooit reed er ook eens een Lada rijder mee in het productie toerwagens, Brezan tijd perk.
volgens mij eind jaren 90.

een rijder uit de Oekraïne volgens mij.
Had niks en kreeg gratis  bandjes !

peter kraaijeveld
Bronze medal driver

« Antwoord #16 Gepost op: Januari 19, 2012, 11:35:25 »

Het is dan wel niet professioneel misschien, maar het is toch te gek om te rijden in een auto die je leuk vindt (en eventueel nog betaalbaar is... geen idee wat de bolide van Jo Brouwer heeft moeten kosten)? Herinner me een Coupe Benelux eind jaren 60 (ai ik word bejaard), een startveld met Jaguar, Cortina, Morris en Austin Cooper, Abarths, Renault Gordini en... een Panhard! Reed helemaal achteraan, maar so what? En vanuit het perspectief van de toeschouwer is dat toch ook prachtig? Paar jaar geleden bij een 24 uur van Francorchamps een Lotus. Reed helemaal achteraan. Maar wat een applaus toen het team uiteindelijk wel de eindstreep had gehaald? Prachtig! De coureur uit de Oekraïne kreeg ook veel aandacht vanwege het armzalige busje, dik 2000 km gereden met zijn monteurs, met op de trailer zijn Lada. Wat een contrast met de andere deelnemers. Maar goed, die Lada was geen partij voor de anderen in het Nederlands toerwagenkampioenschap, maar wel een serieuze auto in de Oekraïne. Overigens heb ik nooit iets gelezen over eventueel andere belangen in Kiev, om die reis alleen vanwege de sportieve uitdaging aan te gaan en te financieren.
Edwin de Jong
Gold medal driver

Geluidsdagen? we geven ze gewoon oordopjes...

« Antwoord #17 Gepost op: Januari 19, 2012, 11:59:33 »

Dat was geweldig, zaten die Russen voor de training te rammen in die motor met steeksleutels e.d. gingen ze van quit en stonden in de Tarzanbocht al achterstevoren.

Ook was er een van de twee met veel te kleine wielen, die banden waren na een rondje of vier helemaal versleten!  Fantastisch Grijns
P. v.d. B.
Test driver
*

« Antwoord #18 Gepost op: Januari 23, 2012, 11:31:54 »

Dat was 20 jaar geleden. Pinksterraces 1992. Leonid Protasov om precies te zijn, liet zich om z'n oren rijden in z'n menie-kleurige Lada Samara..
René de Boer
Test driver
*

« Antwoord #19 Gepost op: Maart 16, 2012, 04:28:39 »

Tijd geleden, alweer, dit topic, maar ik ben ook niet zo erg vaak actief op het forum, vandaar mijn zeer verlate reactie.

Die Lada-rijder uit de Oekraïne heette inderdaad Protasov, maar volgens mij was zijn voornaam Oleg.

En voor wat betreft de (leuke!) foto's uit Zolder: de witte Mitsubishi Starion met Délifrance-sponsoring was de ex-Amsing-auto die in 1990 werd bestuurd door Cees Lensen uit Bilthoven, een van de mensen over wie ik toen als jong beginnend verslaggever al heel af en toe schreef voor de lokale krant waarvoor ik toen naast mijn schoolopleiding werkte.
Richard Renes
Silver medal driver

« Antwoord #20 Gepost op: Maart 16, 2012, 11:06:52 »

Oleg Protasov? Dat was een voetballer  Grijns Uitkomend voor de Sovjet-Unie (68 wedstrijden) en de oekraine (jawel: 1 wedstrijd).

Leonid Protasov echter reed ook vorig jaar tijdens de Paasraces rond tijdens de Dutch Supercar Challenge met een ex- Russian Bears BMW Knipoog
René de Boer
Test driver
*

« Antwoord #21 Gepost op: Maart 16, 2012, 02:27:24 »

I stand corrected.
peter kraaijeveld
Bronze medal driver

« Antwoord #22 Gepost op: Maart 16, 2012, 11:24:09 »

Bijzonder zeg, dat-ie in een ex-Russian Bears BMW rondreed. Geen moment bij stil gestaan dat hij de Lada-coureur van weleer kon zijn. Hierbij trouwens een krantenartikel betreffende Leonid P. (Algemeen Dagblad, 9 juni 1992)
anitar
Test driver
*

« Antwoord #23 Gepost op: Oktober 21, 2013, 08:24:22 »

Hallo! Ben nieuw hier, zocht eigenlijk foto's van de DNRT op 18 oktober.. Want ik heb daar gereden met een auto die in dit genoemde kampioenschap uitkwam desrijds; de Lotus Esprit van Langenberg/Van Vliet:-)
alisander
Test driver
*

« Antwoord #24 Gepost op: Oktober 26, 2013, 04:23:52 »

BMW M3 is Fred Krab
Mitshubishi Starion is volgens mij John Hugenholtz Verbaasd
En de Peugeot is Frank Caron Verbaasd

De Toyota Supra zou ik ook moeten weten, maar schiet me even niet te binnen

Groeten,

Edward
Toyota Supra Amsink
alisander
Test driver
*

« Antwoord #25 Gepost op: Oktober 26, 2013, 04:33:46 »

Hallo! Ben nieuw hier, zocht eigenlijk foto's van de DNRT op 18 oktober.. Want ik heb daar gereden met een auto die in dit genoemde kampioenschap uitkwam desrijds; de Lotus Esprit van Langenberg/Van Vliet:-)

Hallo Anita,
Groetjes v Jordan/Alexander
Pagina's: 1 [2]
  Print  

Ga naar: