Autosport.nl forum

Internationaal => WTCC => Topic gestart door: Michael Drost op November 16, 2009, 10:08:31



Titel: Macau 2009
Bericht door: Michael Drost op November 16, 2009, 10:08:31
De FIA WTCC Marriott Guia Race of Macau 2009 staat om de hoek. 22 November is het zover. Drievoudig winnaar Duncan Huisman heeft alvast een voorschot genomen op de Touringcar Times website: http://www.touringcartimes.com/news.php?id=4198 (http://www.touringcartimes.com/news.php?id=4198)

Fantastisch leesvoer ;-)

Voor wat meer info: http://en.wikipedia.org/wiki/2009_Guia_Race_of_Macau (http://en.wikipedia.org/wiki/2009_Guia_Race_of_Macau)
Citaat
Gabriele Tarquini goes to Macau with a two point lead over SEAT Sport teammate and reigning champion Yvan Muller. Thirteen points behind Tarquini is BMW Team Germany driver Augusto Farfus. In the Manufacturer's Championship, SEAT has a three point lead over BMW. In the Independents' Trophy, Tom Coronel has a thirty point advantage over Félix Porteiro, although double points are availible for Independents in Macau in addition to the bonus points for a top-eight overall finish.

Five local drivers will race in Macau. Guia regular André Couto will replace João Paulo de Oliveira in the third SUNRED Engineering car. LiquiMoly Team Engstler will run five cars in Macau, with regulars Franz Engstler and Kristian Poulsen being joined by Henry Ho, who raced for the team at the previous round in Japan, and series debutants Liu Lic Ka and Joseph Rosa Merszei. Masaki Kano, who drove for the team in Japan, will not race in Macau]]. Lei Kit Meng will make his debut in a BMW 320si run jointly by China Dragon Racing and RPM Racing Team. Also, Takayuki Aoki will replace fellow Japanese driver Seiji Ara in the second Wiechers-Sport car.

Michael


Titel: Re: Macau 2009
Bericht door: Drrrrkkk op November 16, 2009, 10:19:03
Ik had liever gezien dat hij dit stukje niet had hoeven schrijven, maar dat hij gewoon van de partij was geweest in Macau :'(


Titel: Re: Macau 2009
Bericht door: Michael Drost op November 16, 2009, 10:32:49
Dat is absoluut waar! Hoe kan een drievoudig winnaar niet opgepikt worden door .. nou ja, iemand. Willen ze winnen of niet?

Michael (die denkt dat deze specifieke Huisman al lang geleden recht had op permanente residentie in één van de fabrieksteams)(Coronel ook, trouwens).


Titel: Re: Macau 2009
Bericht door: Quintin03 op November 16, 2009, 11:06:08
Duncan had zeker al een contract moeten hebben voor het hele jaar. Al zou het slechts bij een independant of Lada zijn.


Titel: Re: Macau 2009
Bericht door: Patrick84 op November 17, 2009, 08:31:07
Duncan had zeker al een contract moeten hebben voor het hele jaar. Al zou het slechts bij een independant of Lada zijn.

Het zal een geldkwestie geweest zijn.
Ik hoop het zo te plannen dat ik 1 of beide races live kan kijken.
Maar dat hangt van het tijdstip af en of ik natuurlijk thuis ben  :D


Titel: Re: Macau 2009
Bericht door: Drrrrkkk op November 18, 2009, 10:45:10
Het zal een geldkwestie geweest zijn.

Geen idee... maar zoals Michael al schreef: wil je als fabrikant daar winnen of niet? Huisman had toch verdorie juist een zak geld moeten KRIJGEN i.p.v. meenemen? Fabrikanten hadden eigenlijk moeten smeken of hij alsjeblieft voor hen had willen rijden. Bij BMW zou hij eigenlijk dezelfde status moeten hebben als een Ravaglia of Soper hadden in het verleden... :'(


Titel: Re: Macau 2009
Bericht door: Michael Drost op November 18, 2009, 11:59:38
Bij BMW zou hij eigenlijk dezelfde status moeten hebben als een Ravaglia of Soper hadden in het verleden... :'(

Ooh, als ik die namen hoor .... Krijg meteen zo'n warm gevoel in mijn onderbuik .... Lang lang lang geleden, was er een keer een filmpje op tv. Was een jaaroverzicht van het WK toerwagens, vanuit het perspectief van de Eggenberger Sierra's. Muziek eronder van New Order en Amy Stewart met het live commentaar in fragmenten er doorheen. Ik kan dat moment aanwijzen als het moment dat ik verliefd werd op toerwagen racen. Die zwart/rode Texaco RS500's tegen Ravaglia's BMW. Wat een heroïsche strijd. Wat een circuits. Ze reden op Bathurst, ze reden op een stratencircuit in, volgens mij, Nieuw Zeeland. Ze reden op Dijon. Fuji, Spa, ga maar door. Net maar weer eens op wikipedia gekeken http://en.wikipedia.org/wiki/1987_World_Touring_Car_Championship_season (http://en.wikipedia.org/wiki/1987_World_Touring_Car_Championship_season).

500km races, 24uur races. Dat was racen. Niet die 12 k*t rondjes die we op Zandvoort voorgeschoteld kregen.
Nu is het helemaal afgestemd op de BigBrotherIdolsJetix generatie. Maximaal een half uur, dan is het intellectuele kinderhandje weer gevuld.

Ik zal maar zwijgen over het BTCC in de jaren 1992 t/m ... Zwijmel .....

Maar goed, katzwijm terzijde: dhr D. Huisman hoort in een fabrieksauto thuis!

Neemt niet weg dat we nog Tommy, Stef en Renger hebben. Renger rijdt bij Raikkonen-Robertson (!) en Tommy lijkt zich altijd al lekker te voelen in Macau. Ben benieuwd .... Weet iemand nog een goede live timing ergens?

M.


Titel: Re: Macau 2009
Bericht door: Drrrrkkk op November 20, 2009, 10:05:57
Renger rijdt bij Raikkonen-Robertson (!)

... en liet zijn ware potentieel weer zien in Macau ::)
Veel vlotte babbels en aalgladde managers aan zijn zijde, maar absoluut geen toptalent.


Titel: Re: Macau 2009
Bericht door: JVD op November 21, 2009, 12:00:22
Bij BMW zou hij eigenlijk dezelfde status moeten hebben als een Ravaglia of Soper hadden in het verleden... :'(

Weet iemand nog een goede live timing ergens?

M.


Ik neem aan dat je een live timing voor de F3 zoekt!?

http://www.mstworld.com/timing/livetiming.htm?series=wtcc-support

Mocht ie het niet doen; www.f3euroseries.com >> bovenin de "livetiming" banner klikken ;)


Titel: Re: Macau 2009
Bericht door: D-M0de op November 21, 2009, 07:41:12
Voor de Lada's zal morgen alleen Van Lagen van start gaan. Thompson heeft na zijn crash met d'Aste geen toestemming van de doktoren gekregen. d'Aste zijn BMW is te zwaar beschadigd, dus ook hij kan niet van start gaan. De Lada van Ladygin is ook te zwaar beschadigd. Tarquini en Muller kregen wel toestemming, dus zal morgen de strijd tussen de twee Seat coureurs en Farfús om het WK losbarsten.


Titel: Re: Macau 2009
Bericht door: Patrick84 op November 22, 2009, 02:59:01
Voor de Lada's zal morgen alleen Van Lagen van start gaan. Thompson heeft na zijn crash met d'Aste geen toestemming van de doktoren gekregen. d'Aste zijn BMW is te zwaar beschadigd, dus ook hij kan niet van start gaan. De Lada van Ladygin is ook te zwaar beschadigd. Tarquini en Muller kregen wel toestemming, dus zal morgen de strijd tussen de twee Seat coureurs en Farfús om het WK losbarsten.

Zijn er toevallig ergens beelden van die kwalificatie?
Ik kon alleen de F3 vinden op Youtube


Titel: Re: Macau 2009
Bericht door: D-M0de op November 22, 2009, 12:49:10
Alleen een onboard bij Menu, waar je in de verte Tarquini en Muller ziet botsen. Van de rest heb ik geen beelden gezien.


Titel: Re: Macau 2009
Bericht door: Patrick84 op November 22, 2009, 01:15:25
Wat een einde van race 2
http://www.youtube.com/watch?v=LdRMk38PzIU (http://www.youtube.com/watch?v=LdRMk38PzIU)

Ik kan niks anders zeggen dan.........
Schorsen die Couto  :o
Wat een complete idioot
Hoe kan je in godsnaam onder dubbel geel (wat er al zeker 5 seconden hing) nog met zo'n hoge snelheid op de auto van Engstler inrijden    :'(

Engstler blijkt bij de crash een gebroken sleutelbeen te hebben opgelopen:
http://www.crash.net/wtcc/News/154859/1/engstler_suffers_broken_collarbone.html (http://www.crash.net/wtcc/News/154859/1/engstler_suffers_broken_collarbone.html)


Titel: Re: Macau 2009
Bericht door: Edwin de Jong op November 22, 2009, 10:32:37
Tommie San !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!