Autosport.nl forum

Auto en tuning => Algemeen => Topic gestart door: nobodyknow op Mei 05, 2008, 11:29:00



Titel: 9 miljard
Bericht door: nobodyknow op Mei 05, 2008, 11:29:00
Citaat
General Motors gelooft in Opel en gaat het merk daarom alle mogelijkheden geven om de positie op de Europese markt te versterken. Hiervoor trekt GM in totaal negen miljard euro uit.
Van dat geld zal 6,5 miljard euro direct naar de ontwikkeling van nieuwe modellen en aandrijflijnen gaan. Tot 2012 moeten er maar liefst twintig nieuwe modellen op de markt komen. Opel hoopt hiermee op de belangrijke Duitse markt het marktaandeel te vergroten naar meer dan tien procent.
Onder de nieuwe Opels bevinden zich niet alleen verkoopkanonnen als de Insignia en de Astra, maar ook een elektrische auto. Hiervoor werken de Opel-ingenieurs momenteel intensief samen met de collega’s van Chevrolet. De elektrische Opel zal namelijk net als de Chevrolet Volt gebaseerd zijn op de E-Flex architectuur. De Opel Flextreme concept-car had de zelfde basis, maar waarschijnlijk wordt de elektrische Opel geen mpv.
Ook de productiefaciliteiten profiteren: er gaat 900 miljoen euro naar de fabriek in Rüsselsheim. Ook de fabrieken in Bochum, Kaiserslautern en Eisenach krijgen een financiële injectie.
bron autoweek
ff wat rekenen en dan houden ze nog 1,5 miljard over misschien weer DTM?????


Titel: Re: 9 miljard
Bericht door: Drrrrkkk op Mei 06, 2008, 03:00:17
Citaat
General Motors gelooft in Opel en gaat het merk daarom alle mogelijkheden geven om de positie op de Europese markt te versterken. Hiervoor trekt GM in totaal negen miljard euro uit.
Van dat geld zal 6,5 miljard euro direct naar de ontwikkeling van nieuwe modellen en aandrijflijnen gaan. Tot 2012 moeten er maar liefst twintig nieuwe modellen op de markt komen. Opel hoopt hiermee op de belangrijke Duitse markt het marktaandeel te vergroten naar meer dan tien procent.
Onder de nieuwe Opels bevinden zich niet alleen verkoopkanonnen als de Insignia en de Astra, maar ook een elektrische auto. Hiervoor werken de Opel-ingenieurs momenteel intensief samen met de collega’s van Chevrolet. De elektrische Opel zal namelijk net als de Chevrolet Volt gebaseerd zijn op de E-Flex architectuur. De Opel Flextreme concept-car had de zelfde basis, maar waarschijnlijk wordt de elektrische Opel geen mpv.
Ook de productiefaciliteiten profiteren: er gaat 900 miljoen euro naar de fabriek in Rüsselsheim. Ook de fabrieken in Bochum, Kaiserslautern en Eisenach krijgen een financiële injectie.
bron autoweek
ff wat rekenen en dan houden ze nog 1,5 miljard over misschien weer DTM?????

Er zijn dagen dat ik het niet in m'n zak heb... ;D


Titel: Re: 9 miljard
Bericht door: MPower op Mei 06, 2008, 03:22:43
Ze zijn nog wel op 1 hand te tellen, toch Drrrrkkk?

ff ontopic: nobodyknow, volgens mij vergeet je de financiele injecties in de fabrieken in Bochum, Kaiserslautern en Eisenach.

Dan zal er wel niet genoeg voor DTM overblijven. Misschien WTCC?


Titel: Re: 9 miljard
Bericht door: Drrrrkkk op Mei 06, 2008, 10:00:00
Dan zal er wel niet genoeg voor DTM overblijven. Misschien WTCC?

In het WTCC is GM al actief met Chevrolet.
Het lijkt me sterk dat het moederbedrijf met 2 merken in 1 competitie zal gaan uitkomen... dat zou een beetje hetzelfde zijn alsof Volkswagen opeens aan de DTM gaat deelnemen naast Audi.


Titel: Re: 9 miljard
Bericht door: nobodyknow op Mei 06, 2008, 10:34:18
Denk toch dat er zoiets gaat komen want autosport is natuurlijk wel een goed reclamemiddel en ze hebben de laatste jaren wel hele snelle modelen erbij zitten. Misschien wordt Chevrolet ff gewisseld voor Opel, want daar komen betere krachtbronnen vandaan dan chevrolet


Titel: Re: 9 miljard
Bericht door: Drrrrkkk op Mei 06, 2008, 11:37:13
Denk toch dat er zoiets gaat komen want autosport is natuurlijk wel een goed reclamemiddel en ze hebben de laatste jaren wel hele snelle modelen erbij zitten. Misschien wordt Chevrolet ff gewisseld voor Opel, want daar komen betere krachtbronnen vandaan dan chevrolet

Zowel in de Chevy's (wat eigenlijk Daewoo's zijn, maar goed) als de Opel's hangen soortgelijke GM-motorblokken hoor (2ltr 4 cilinder met 270pk). Het zal echt niet gaan gebeuren dat 2 merken van 1 concern met elkaar gaan concurreren in 1 klasse; je krijgt dan merk-kanibalisme en da's marketing-technisch gezien het laatste dat je wilt.
Chevrolet is bovendien zo goed als klaar met haar nieuwe WTCC-auto... dit is het laatste jaar van de Lacetti. De mannen van Ray Mallock Ltd. leggen momenteel de laatste hand aan het nieuwe model en het zou mij niet verbazen (maar da's een beetje afhankelijk hoe succesvol het jaar verloopt) als die dit jaar al als test bij de WTCC Finaleraces wordt ingezet.


Titel: Re: 9 miljard
Bericht door: Laffe Hond op Oktober 16, 2008, 09:34:50
Ik denk dat we trouwens blij mogen zijn als GM het gaat redden  :(


Titel: Re: 9 miljard
Bericht door: D-M0de op Oktober 16, 2008, 09:40:56
Chevrolet is bovendien zo goed als klaar met haar nieuwe WTCC-auto... dit is het laatste jaar van de Lacetti. De mannen van Ray Mallock Ltd. leggen momenteel de laatste hand aan het nieuwe model en het zou mij niet verbazen (maar da's een beetje afhankelijk hoe succesvol het jaar verloopt) als die dit jaar al als test bij de WTCC Finaleraces wordt ingezet.


Zie ook het WTCC topic:

Citaat
WTCC: Chevrolet presenteert nieuwe Cruze voor seizoen 2009
 
Chevrolet heeft voor het eerst een tipje van de sluier gelicht van de nieuwe wedstrijdwagen voor het WTCC-seizoen 2009. De volledig nieuwe Chevrolet Cruze, die onlangs zijn wereldpremière tijdens de Paris Motor Show beleefde, zal de aanwezigheid van Chevrolet in het WTCC voortzetten. Tot nu toe heeft Chevrolet twaalf WTCC-races gewonnen.

Het testen van de nieuwe toerwagen – die als eerste Chevrolet-model de nieuwe designtaal voert in Europa – is al begonnen en verloopt volledig volgens schema. Het testwerk zal gedurende de rest van het seizoen en de winter worden voortgezet. De Cruze zal door het zelfde team worden ontwikkeld, gebouwd en gerund, en ook door de zelfde coureurs worden gereden. De eerste wedstrijddeelname van de Chevrolet Cruze zal de openingsronde van het WTCC 2009 in Curitiba, Brazilië zijn. Het komende seizoen zal het WTCC twaalf circuits aan doen in Zuid en Centraal Amerika, Afrika, Europa en het Verre Oosten.

(http://www.autosport.nl/cms/images/stories/2008/Internationaal/WTCC/chevrolet_cruze_wtcc_2009_2.jpg)

Wayne Brannon: “Autosport ligt diep verankerd in het DNA van Chevrolet. Met de nieuwe Cruze World Touring Car zal Chevrolet haar lange traditie van successen, op en naast de baan, voortzetten. In de afgelopen vier seizoenen heeft Chevrolet zich onderscheiden dankzij een toenemend aantal overwinningen en die zegereeks loopt synchroon aan de toenemende verkoopgroei van Chevrolet in Europa. Ook dit jaar zijn de verkopen de eerste zes maanden weer gestegen, met 23 procent, en we zijn er trots op dat steeds meer automobilisten kiezen voor ons merk. Voor onze dealers in Europa is de deelname aan het WTCC een zeer bruikbaar communicatiemiddel en ze kijken uit naar het komende seizoen met de Cruze. Het WTCC is het beste platform om deze doelstelling te realiseren. De slogan van het racekampioenschap is ‘Real Cars, Real Racing’ en die sluit naadloos aan bij onze filosofie om echte, aansprekende auto’s op de markt te brengen met een expressief design, met uitstekende kwaliteit en betrouwbaarheid en met een indrukwekkende lijst met standaardvoorzieningen.’’

(http://www.autosport.nl/cms/images/stories/2008/Internationaal/WTCC/chevrolet_cruze_wtcc_2009_1.jpg)

Eric Nève: “De nieuwe Cruze markeert de volgende mijlpaal in de autosportgeschiedenis van Chevrolet Europe. Tot nu toe hebben wij ieder doel dat wij ons in 2005 hadden gesteld, stap voor stap bereikt. De competitie aangaan, het scoren van punten, bewijzen dat we kunnen winnen en regelmatig koploper zijn tegen concurrenten die terug kunnen kijken op een lange autosportgeschiedenis. Met de Cruze zullen wij de lat nog hoger leggen en mikken op het behalen van het wereldkampioenschap. Onze unieke troefkaart is dat wij de laatste vier seizoenen met hetzelfde team en dezelfde ingenieurs werken, en vertrouwen op dezelfde coureurs. En dat met veel succes. Door met de Cruze op dezelfde voet verder te gaan vergroten wij onze kansen op het realiseren van onze doelstellingen.”


Titel: Re: 9 miljard
Bericht door: Drrrrkkk op December 17, 2008, 12:05:07
Ik denk dat we trouwens blij mogen zijn als GM het gaat redden  :(

Vooruitziende blik toen? Het gerucht gaat dat er wereldwijd een miljoen mensen op straat komen te staan :o :(


Titel: Re: 9 miljard
Bericht door: BigBird op December 17, 2008, 09:18:17
Ik denk dat we trouwens blij mogen zijn als GM het gaat redden  :(

Vooruitziende blik toen? Het gerucht gaat dat er wereldwijd een miljoen mensen op straat komen te staan :o :(

Ik denk dat als het zo daar gaat men zelfs uit het WTCC stapt om nog een beetje over te houden.


Titel: Re: 9 miljard
Bericht door: Laffe Hond op December 17, 2008, 09:26:00
Vooruitziende blik? Tja, die Amerikanen kijken niet verder dan hun (geleende) SUV lang is, die bedrijfsstrategie van hen bestaat deels uit gebakken lucht en deels uit arrogantie.
Ik hoop wel dat Opel dan wel verder gaat in Duitse handen....


Titel: Re: 9 miljard
Bericht door: Drrrrkkk op December 19, 2008, 11:31:44
Ik denk dat als het zo daar gaat men zelfs uit het WTCC stapt om nog een beetje over te houden.

Dat denk ik juist niet. Met het WTCC komt Daewoo, ehhhh Chevrolet nog flink in de publiciteit. Door die publiciteit raken potentiële klanten geïnteresseerd. En zo verkopen ze hun auto's.


Titel: Re: 9 miljard
Bericht door: Drrrrkkk op April 27, 2009, 11:38:36
Ik denk dat we trouwens blij mogen zijn als GM het gaat redden  :(

En weer een mooi automerk dat stopt te bestaan: GM heeft vandaag de stekker uit Pontiac getrokken :'(


Titel: Re: 9 miljard
Bericht door: Laffe Hond op April 29, 2009, 11:29:43
Niet alleen Pontiac wordt gedumpt. Ook Hummer, Saturn en Saab worden in de vuilnisbak geflikkerd.
Ach, hoe kan je een merk als Saab nu 19 jaar achter elkaar verlies laten maken??? Dan ben je echt verschrikkelijk stom bezig als GM zijnde......


Titel: Re: 9 miljard
Bericht door: Drrrrkkk op April 29, 2009, 11:30:59
Ik snap ook heel goed waarom Opel wil 'privatiseren'. En Saab is echt een supermooi merk met een prachtige (technische) historie, ook bijvoorbeeld in de luchtvaartsector en de vrachtwagen-tak (Saab-Scania) :(


Titel: Re: 9 miljard
Bericht door: ace1 op Mei 10, 2009, 07:15:31
Niet alleen Pontiac wordt gedumpt. Ook Hummer, Saturn en Saab worden in de vuilnisbak geflikkerd.
Ach, hoe kan je een merk als Saab nu 19 jaar achter elkaar verlies laten maken??? Dan ben je echt verschrikkelijk stom bezig als GM zijnde......

De reden dat Saab niet draait is omdat geen eigen merkidentiteit meer heeft, men loopt nu te verdunnen van de merkidentiteit ten einde compontenten van andere merken.Als Saab wil blijven bestaan moet men weer met een lekkere auto komen, zoals vroeger de Saab 93  de huidige Saab 9-3 is gewoon een Opel Vectra met een Saab logo.