Algemeen

Dragracing: Achter de schermen van de European Finals

Een oude bekende. De Pontiac waarmee Robert Koper jaren geleden in de Pro Modified klasse uitkwam. Inmiddels is de auto verhuisd naar Engeland en wordt daar door Rob Loaring (met Nick Davies aan het stuur) gebruikt als testauto om een turbomotor goed afgesteld te krijgen. Als het project slaagt zal de Pontiac weer als wedstrijdauto (voorzien van turbomotor) worden ingezet
koper

Tegengesteld op de rijrichting draaiende banden smeren veel sneller rubber op het beton dan de traditionele manier van het slepen met stukken rubber
tractor

De hoogste wheelie bij de auto's liep niet helemaal goed af want na de landing was het raceweekend van deze combinatie meteen over
wheelie.01

Ook de Super Pro ET dragster van Martyn Jones tilde de wielen op
wheelie.02

Bij de Super Street Bikes ging het wheelie-record naar Graham Balchin. Hier was het nog gecontroleerd, maar op zondag ging de Brit bijna achterover
wheelie.03

De nitrovlammen van de Funny Cars zijn leuk voor de foto's, maar de baan was al zo koud dat van een behoorlijke run niets terecht kwam
avond.01

Birgitte Bremnes reed op Santa Pod Raceway (in ieder geval voorlopig) haar laatste race. Het Funny Car-avontuur is niet geworden wat de Noorse ervan verwacht had. Bremnes stond in 2016 op Tierp Arena in de eerste volledig vrouwelijke Top Fuel finale van een FIA EK wedstrijd en verloor daar van Anita Mäkelä. Heel toevallig had de European Finals met Mäkelä en Jndia Erbacher de tweede 'all female' FIA EK Top Fuel finale. Bremnes wil over een paar jaar als rijdster terugkeren, maar dan in een klasse waar ze meer echte wedstrijden kan rijden en voor een kampioenschap kan strijden
bremnes.01

bremnes.02

bremnes.03

De helm wordt niet aan de wilgen gehangen, maar de overall wel over de stang van de tent gegooid bremnes.04

Reacties

Reageer anoniem op dit bericht

Je reageert anoniem op dit bericht. Onderaan deze pagina kun je inloggen op Autosport.nl (of een account aanmaken) zodat je onder je eigen naam kunt reageren. Je kunt dan ook een eigen avatar gebruiken en je hebt direct toegang tot het Autosport.nl-forum.

Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.

Login om onder jouw naam te reageren

Registreren
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet