Algemeen

Dragracing: Tierp Internationals weer boeiend spektakelstuk

ps ljungdahl.2
Bengt Ljungdahl

Minimale verschillen

In de Pro Stock klasse eiste niet geheel verrassend Bengt Ljungdahl in 6,531 seconden de eerste kwalificatiepositie voor zich op. De regerend kampioen werd echter op slechts 0,001 seconde gevolgd door Jimmy Ålund, terwijl Stefan Ernryd met 6,54 seconden ook nauwelijks voor de leider onderdeed. Maar ook achter de top drie waren de verschillen minimaal.

ps ernryd
Stefan Ernryd

Thomas Lindström bezette met 6,58 seconden de vierde positie, op vijf en zes gevolgd door Michael Malmgren (6,590 seconden) en Robin Norén (6,598 seconden). Magnus Petersson was met 6,67 seconden de achtste en laatste rijder die zich voor de eliminaties plaatste en daarmee was het verschil tussen de nummers één en acht slechts 0,14 seconden, opnieuw een record.

ps malmgren
Michael Malmgren

In de eerste eliminatieronde viel er meteen een daverende verrassing te noteren toen Ljungdahl, ondanks een met 6,62 tegen 6,68 seconden beduidend snellere run, op reactietijd werd uitgeschakeld door Petersson, die met 0,005 seconden bijna letterlijk in het licht viel. Van de top vier mocht ook Lindström meteen naar huis toen de voormalig kampioen werd geklopt door Malmgren.

ps alund.2
Jimmy Ålund

Ernryd en Ålund lieten zich niet verrassen en mochten het vervolgens in de halve finale tegen elkaar opnemen. Met een tijd van 6,60 seconden was Ernryd de 10-voudig kampioen net te snel af en plaatste zich zo voor de finale, om het daarin op te moeten nemen tegen Malmgren, die in de andere halve finale de opmars van Petersson had gestuit.

ps finale
De finale

Met zulke minimale verschillen is de reactietijd in de Pro Stock klasse vaak doorslaggevend, maar dit keer was Ernryd net iets te gretig en trok met 0,001 seconde (!) een rood licht, waardoor Malmgren de winst in de schoot geworpen kreeg. In het tussenklassement gaat Ernryd na zijn winst in Engeland en runner up positie in Tierp wel aan de leiding, met Malmgren op twee.

Reacties

Reageer anoniem op dit bericht

Je reageert anoniem op dit bericht. Onderaan deze pagina kun je inloggen op Autosport.nl (of een account aanmaken) zodat je onder je eigen naam kunt reageren. Je kunt dan ook een eigen avatar gebruiken en je hebt direct toegang tot het Autosport.nl-forum.

Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.

Login om onder jouw naam te reageren

Registreren
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet