Algemeen

Dragracing: Pedal To The Metal in 2010 groter en sterker



pedal_3
De Dodge Demon in Drachten

De vertrouwde Demon blijft voor het team en de strip behouden. Deze auto, waarvan de B1-motor door Pedal To The Metal Car & Speedshop zelf is gebouwd, zal vanaf komend seizoen worden bemand door Durk Ypma en worden ingezet in de klasse waar de auto zijn kunnen heeft getoond, Super Gas. Naast de Roadrunner van Dorland brengt Pedal To The Metal Dragracing meer nieuw materiaal op de strip. Rob Smidt gaat van start in een door het team zelf opgebouwde ‘72 Plymouth voorzien van een eveneens zelfgebouwde 500 ci B1-motor en promoveert daarmee naar de klasse Super Gas.

pedal_4
Het nieuwe wapen van Rod Smidt

Maar naast de eigen teamauto’s en rijders ondersteunt Pedal To The Metal ook nog een drietal andere rijders. Als eerste is daar Arne Hoogenberg, een rookie die debuteert in de klasse Super Street Cars met een eveneens door het team zelf opgebouwde ’70 Roadrunner voorzien van een 670 pk B1-motor. Als alles volgens plan verloopt komt Ron van Beusekom aan de start met de ex Durk Ypma ‘73 Plymouth Duster. Daarnaast is er Henning Blume. Deze Duitser heeft in Engeland een Plymouth Belvedere gekocht die momenteel wordt omgebouwd en voorzien van een door Pedal To The Metal Car & Speedshop opgebouwde circa 1.000 pk sterke Koffel’s Place B1-motor. De auto gaat uitkomen in de klassen Super Gas en Super Comp.

pedal_5

Om al het nieuwe materiaal op de strip goed onderdak te bieden heeft Pedal to the Metal ook nog geïnvesteerd in een nieuwe truck. Deze wordt momenteel door het team geschikt gemaakt voor de racerij en voor promotieactiviteiten tijdens evenementen. In de daaraan verbonden ruime tent is plaats voor minimaal drie auto’s terwijl tevens sponsors en relaties kunnen worden ontvangen. Inmiddels heeft Veenema Olie (Texaco) zich als brandstof- en oliesponsor aan het team verbonden.
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet